Deveti ciklus - Dvadeset i cetvrti dan

Žurio sam kao da su mi za petama. Nisam se osvrtao. Znojav i zadihan stigao sam pred kuću. Moj otac je već sedeo na tremu i posmatrao maglu. Majka me je pogledala prekorno. Sestra je hranila oca čorbicom. Ušao sam u kuću da ostavim torbu. Izašao sam iz kuće sa puškom. Morao sam što pre da vidim Stalajka. Pošao sam okolo, preko Džinove plećke da što pre stignem. Nije mi još uvek bilo sasvim jasno šta bi trebalo da uradim, ali sam znao da ovako neće moći doveka. Krali smo život, sisali prošlost. Nismo stvarali ništa novo. Bilo je samo pitanje dana kada će zalihe presušiti i kada ćemo početi da uništavamo planinu koja nas je i održala.

Prošao sam klanac i skrenuo pored Mitrakovića šljive do Stalajkovog dola. Tako se zvao, zato što je njegovo imanje zauzimalo celu dolinu. Trošna cesta je vodila do prevoja. Tucanik je postepeno istisnuo krpice asfalta. Na vrhu je bila rampa i kućica. U njoj je sedeo Mrđa, jedan od Stalajkovih sinova. Očekivao sam da će me zaustaviti, ali je samo mahnuo i žurno otvorio kapiju. Put se vijugavo spuštao niz padinu, pa sam presekao preko pašnjaka da izbijem pravo na glavnu kuću. Tajna Stalajkovog bogatstva je bila u o tome što je imao šest žena. Sve su bile strankinje. Priča se da ih je još pre rata domamio da rade za njega. Sa njima je imao mnogo sinova i kćeri. Imao je mnogo usta da hrani, ali i mnogo pari ruku da pomogne. Osim toga, u stranama brda oko dola bilo je ukopano atomsko sklonište. Odatle je Stalajko vadio naftu za traktore, cigarete za momke i razne druge vredne stvari. Naravno, mi smo većinu sve te robe dobijali sa Aerodroma, dole s one strane gde je živeo Pavleša, dok je Stalajko imao svoj lični štek.

Uleteo sam u dvorište kao ker u lovu. Dočekala me Nataša, Stalajkova prva žena. Obradovala mi se. Nisam dugo dolazio, a ona me iz nekog razloga volela. Valjda je htela da se družim sa njenim sinovima, želela je da nešto povuku i budu više kao Mitrak ili ja, a manje nabusiti kao Stalajko.

))Ok ne mogu više, ali skapirao sam šta treba. Treba da se susretne sa Stalajkom i da se sa njim razračuna i da onda ode i spusti oca u maglu, do grada, samo moram da raspišem do kraja skicu, pa da što pre počnem da je provlačim kroz reli-mašinu((

No comments: